Archiv rubriky: Aktuality

Zájezd do Anglie 16.-22.6. 2019

V neděli jsme se před třetí hodinou odpolední shromáždili na Strašnické a čekali na autobus. Ten přijel na minutu přesně a my mohli nadšeně mávat našim rodičům plni energie, ač bylo nesnesitelné horko. Cesta přes noc se nesla v duchu pokusů o spánek a křiku ostatních. Řidiči Míša a Míra z nás měli velkou radost.

V pondělí v brzkých ranních hodinách jsme po snídani hráli na zemi v přístavu Calais karty a čekali na trajekt. Na ten jsme se nalodili o hodinu později a už jen sledovali blížící se anglické křídové útesy. Poté nás čekala prohlídka města Brighton, jeho krásného mola s atrakcemi a Royal Pavilionu, bývalého královského paláce, který je postavený v indo-saracénském stylu. Palác působil jako by se do města vůbec nehodil, ale my jsme obdivovali jeho vnitřní i vnější krásy. Navštívili jsme také Sea Life Centre plné různých mořských živočichů včetně žraloků a obrovských želv. Po úspěšném nakupování jsme se navečer přesunuli do Worthingu, kde jsme měli strávit následujících pár dní. Po vřelém přivítání u hostitelských rodin jsme všichni ocenili teplou večeři i postel.

Následujícího krásného dne jsme se všichni sešli v St George´s School of English, kde jsme byli rozděleni do čtyř skupin a začaly nám lekce angličtiny. Po dvanácté hodině jsme naobědvaní naběhli do autobusu a cestovali na útesy Seven Sisters. Procházeli jsme se po útesech a i přesto, že nám byly povoleny 5% ztráty na studentech, nikdo nikam nespadl a vrátili jsme se všichni. Po tom, co někteří přestali válet sudy ze stráně, obdivovali jsme příkré stěny útesů, majáčky jako malované a krásné pláže hned vedle nich. U autobusu jsme zhltli porce párků od řidičů. Po večerním návratu si nás opět rozebraly rodiny a cestovali jsme každý domů.

Středečního rána jsme se neochotně sešli všichni opět ve škole a absolvovali své hodiny. Po obědě a konverzaci se spolužáky, které jsme neviděli dlouhé 3 hodiny, jsme se znovu odebrali do autobusu a jeli směrem do města Portsmouth. Navštívili jsme muzeum Mary Rose Ship, která byla součástí válečného loďstva Jindřicha VIII. Loď byla vytažena z vody až v roce 1982, ale všichni jsme obdivovali její zachovalost. Odpoledne všechny nadchly nákupy v outletu uprostřed města. Kromě toho jsme alespoň ze země mohli obdivovat majestátnost vyhlídkové věže Emirates Spinnaker Tower, jejíž vzhled byl inspirován hotelem Buržd al-Arab v Dubaji. Večer si nás opět vyzvedli naši náhradní rodiče.

Pátého dne jsme po škole dostali certifikáty o úspěšném absolvování kurzu angličtiny, rozloučili se se svými anglickými učiteli a vydali se do hradu Arundel. Ve filmu Frozen (Ledové království) se představil jako sídlo obou princezen, ve skutečnosti se jedná o soukromé sídlo vévody z Norfolku. Po skupinkách jsme procházeli hradem a pozorovali z hradeb přilehlé zahrady. Hrad má velmi majestátní zřízení a je vystavěn na obrovské ploše. Ještě lepší byla zahrada, kterou jsme měli čas si projít celou sami. Když už nebylo co fotit, vyrazili jsme směrem domů do Worthingu.

Brzo ráno v pátek jsme už stáli s kufry u vlakového nádraží a páni řidiči postupně všechno naložili do autobusu. Loučení s hostitelskými rodinami bylo smutné a většina z nás si na své rodiny vzala ještě čísla nebo adresy. Po delší cestě jsme už ale stáli v Londýně u O2 Areny a připravovali se na delší pochod. Přejeli jsme lanovkou na druhou stranu Temže a pokračovali cestou londýnským vlakem. Po výstupu z vlaku už se nám naskytl pohled na Tower Bridge a Tower of London. Tam jsme si vystáli frontu na korunovační klenoty a ještě dlouhou dobu se procházeli po Toweru. Poté jsme přešli Tower Bridge a odebrali se směrem k London Eye. Více než půlhodinovou jízdu v kole jsme si všichni užili a z ptačí perspektivy sledovali postupně Big Ben, Houses of Parliament, Buckingham Palace, St. Paul‘s Cathedral a mnoho dalšího. Po opuštění London Eye jsme už pospíchali k autobusu, kde jsme se již po několikáté přiživili na párcích a spokojeně jsme usedli do autobusu na cestu domů. Za krátkou chvíli jsme i s autobusem vjeli do vlaku u Eurotunelu, kde jsme měli celý jeden vagon pro sebe. Cesta nám přišla krátká, ale vypnutí motoru v autobuse nás donutilo vylézt ven a povídat si na zemi před autobusem. Poté už jsme pokračovali klidnou cestou až do Česka.

Domů jsme přijeli v sobotu okolo 11 hodiny dopolední a všichni jsme ulehli vyčerpaně do postelí.

Později jsme se všichni shodli na tom, že naši páni řidiči, průvodkyně Vendy a Bára a také profesoři byli super, měli absolutně skvělý smysl pro humor a moc jsme si to díky nim užili. Děkujeme!!!

Studenti 03A a 03B

Zájezd do Švýcarska

6.5. – 11.5. 2019

V pondělí v deset hodin večer jsme se všichni do jednoho sešli na Strašnické a nedlouho poté jsme již seděli v autobuse a natěšeni na společný výlet mířili na Plzeň. Byl nám představen plán následujícího dne, paní průvodkyně, řidiči Vasil a Vašek i kuchař Gustav. Pak jsme se většinu cesty pokusili prospat. Naší první skutečnou zastávkou, nepočítám-li několik českých a německých čerpacích stanic, byla Kostnice. Zhlédli jsme mimo jiné Husovu ulici, Husův dům, Husův kámen a sochu kurtizány. Následně jsme pokračovali dál na jihozápad a zastavili u Technoramy, obrovské několikapatrové haly plné fyzikálních pokusů a přístrojů. Tam jsme strávili několik hodin a potom už nás čekalo jen večerní ubytování v naší horské chatě.

Po příjemném probuzení na naší horské chatě jsme se vydali na cestu do samotného CERNu, který byl již od začátku naším hlavním cílem. Počasí nám sice moc nepřálo, ale i tak jsme si mohli prohlédnout skulpturu velkého fyzikálně-matematického „taháku“ před návštěvnickým centrem. Dále následovala prohlídka prvního ze dvou muzeí, která měla za úkol návštěvníkům vysvětlit princip urychlování částic, průběh jejich srážek a také konstrukci 27 km dlouhého urychlovače LHC. Během návštěvy jsme se setkali s ukázkami vyřazených detektorů, u nichž bylo vysvětleno, na jakém principu fungují a také s částmi bývalých urychlovačů. Poté jsme pokračovali do druhého muzea, kde se nacházela spousta „artefaktů“ z doby rozvoje CERNu, jako třeba první webový server.

Naše cesta dále pokračovala do Ženevy, kde jsme si z poměrně slušné blízkosti, asi 10 m, mohli prohlédnout vodotrysk tryskající do výšky 140 metrů s úsťovou rychlostí asi 200 km/h a dále také prohlídka historické části města. Na zpáteční cestě, která vedla přes business centrum Ženevy, jsme zastavili u sídla Organizace spojených národů a mohli si prohlédnout okolní stavby reprezentující mír a lidská práva. Následovala cesta zpět na ubytování, kde se skoro každý těšil na ulehnutí do postele po takto nabitém dni.

Ve čtvrtek jsme měli před sebou opět nabitý program ve francouzské oblasti Švýcarska, který jsme si nenechali zkazit ani pochmurným počasím. Náš den jsme začali procházkou podél Ženevského jezera od gotického hradu Chillon až do nedalekého pobřežního města Montreux. Zde jsme navštívili bývalé prostory nahrávacího studia Mountain Studios. Ty jsou dnes přetvořeny na muzeum věnované hudební skupině Queen, která v těchto prostorech totiž mnoho let tvořila.

Z Montreux jsme se přesunuli do Olympijského muzea ve městě Lausanne, které myslím bývá po právu nazýváno jedním z nejkrásnějších evropských muzeí.

Náš čtvrtý den pobytu jsme zakončili krátkým přejezdem přes hranice. Přímo z Lausanne jsme se totiž vydali parníkem přes Ženevské jezero do francouzského lázeňského města Évian. To je proslulé především díky minerální vodě nesoucí stejný název, která pochází právě odsud.

Po návratu přes jezero zpět vyrazil náš autobus zpět do ubytování, kde jsme před sebou měli poslední noc.

A najednou tu byl poslední den našeho zájezdu, na který se ale někteří z nás těšili možná úplně nejvíc. Po snídani a vyklizení pokojů jsme se přesunuli k sýrárně Gruyères, kde jsme se za doprovodu kravičky Trešinky dozvěděli o tradičním procesu výroby švýcarského sýru. A potom už jsme před sebou měli druhou část gastronomického poznávání Švýcarska – čokoládovnu Cailler, kde kromě mnoha zajímavých informací o historii a zpracování čokolády byla také bohatá ochutnávka. Spokojení a s plnými žaludky jsme se vydali autobusem do hlavního města Bernu. Pozdravili jsme místní medvědí celebrity, prošli si historické centrum města a poté už nás čekal jen celonoční přejezd přes Německo zpět do Prahy.

Studenti O 7.B

Informace pro rodiče nově přijatých studentů

Zveme vás na úvodní třídní schůzku, která se koná ve středu 26.6.2019 od 17 hodin v budově školy. Na této schůzce vám budou poskytnuty základní informace o vzdělávání a organizaci výuky v nadcházejícím školním roce. Přítomni budou m.j. ředitel školy, jeho zástupci a výchovný poradce. Vaše účast je žádoucí. V případě, že se nebudete moci zúčastnit, poskytne Vám všechny informace třídní profesor po dohodě na začátku školního roku.

Doneste s sebou prosím podepsanou aktuální průkazovou fotografii studenta pro potřeby školní evidence a objednání ISIC karty (vstup do budovy a školní obědy).

Darování krve

Ve dnech 5. a 6. června 2019 studenti septimy A, G3.A, G3.B a 8.A pod vedením prof.Bojkovského darovali krev na Transfúzním oddělení Fakultní nemocnice Královské Vinohrady.

Všem dárcům moc děkuji.

Goethe-Zertifikat A2: Fit in Deutsch

Dne 29. 4. konalo 20 studentů třídy O4.A v pražském Goethe Institutu mezinárodně uznávanou zkoušku Goethe-Zertifikat A2: Fit in Deutsch. Všichni zúčastnění zkoušku úspěšně složili a prokázali tak dosažení jazykové úrovně A2 dle evropského jazykového referenčního rámce. Chtěli bychom vyzdvihnout a ocenit píli a odpovědnost, s nimiž k přípravě na zkoušku přistupovali.

Všem žákům k úspěchu srdečně gratulujeme!

Jakub Dvořák a Andrea Kyliánová

Po stopách Karla Hynka Máchy

Dne 2. 5. 2019 se třídy O5.B a G2.A vydaly pod vedením profesorek Kyliánové, Vágnerové a Kadečkové na třídenní literárněhistorickou exkurzi do míst, kde za svého života pobýval básník Karel Hynek Mácha. Po cestě z pražského Masarykova nádraží a přestupu v Nymburku jsme dorazili do Doks, kde jsme si rozdělili pokoje a ubytovali se.

První den jsme v Doksech navštívili Máchovo muzeum, kde byly kromě informací o Máchovi k vidění i obecné informace o romantismu. Po prohlídce muzea jsme se vydali na procházku kolem Máchova jezera. Došli jsme až k legendární skále, ze které měla skočit Jarmila – jedna z hlavních postav Máje. Den jsme zakončili romantickým poslechem Máje na Šibeničním vršku, odkud byl krásný výhled na noční krajinu.

Druhý den ráno jsme vyrazili na pěší výlet na hrad Bezděz. Náročné stoupání nám neulehčil silný ledový vítr, přesto se nám ale podařilo kopec zdolat a prohlédnout si zbytky středověkého hradu. Odpoledne jsme dostali za úkol formou skupinové práce divadelně zpracovat jednu pasáž z Máje. Všechna divadelní představení se velmi povedla. Večer byl završen sledováním filmového zpracování románu Pýcha a předsudek od anglické spisovatelky Jane Austenové.

V sobotu, což byl poslední den naší exkurze, jsme z Doks odjeli do Litoměřic. Narozdíl od prvních dvou dnů nám počasí příliš nepřálo. Výstup na vrch Radobýl byl doprovázen intenzivním deštěm. Po zdolání Radobýlu nás místní historik vyprávěl o krátkém pobytu Máchy v Litoměřicích. Z Litoměřic už jsme zamířili vlakem do Všetat, kde jsme přestoupili na vlak jedoucí do Prahy.

Exkurze se velmi vydařila. Program byl různorodý, vyzkoušeli jsme si velké množství nejrůznějších aktivit a podívali jsme se na mnoho zajímavých míst. I když nás přijela většina naprosto vyčerpaných, bylo to s pocitem, že to stálo za to a že bychom si exkurzi klidně znovu zopakovali. Proto bych chtěl poděkovat paním profesorkám za organizaci celé akce.