Na příští hodinu literatury ve středu 6.5. si zopakujte následující pojmy:
BIBLE |
STARÝ ZÁKON |
NOVÝ ZÁKON |
PÍSEŇ O CIDOVI |
PÍSEŇ O ROLANDOVI |
PÍSEŇ O NIBELUNZÍCH |
EDDA |
BEOWULF |
TRUBADÚR |
ROMÁN O RŮŽI |
MARCO POLO |
KRÁL ARTUŠ |
LOHENGRIN, TRISTAN, PARSIFAL |
KULATÝ STŮL |
OLIFANT, DURANDAL |
ROTUNDA |
GOTIKA |
KŘESŤANSTVÍ |
ISLÁM |
GLOSY |
BOHEMIKA |
HOMÉR |
VERGILIUS |
ODYSSEA |
ARISTOTELES |
DIALOG |
SOKRATES |
AISCHYLOS |
SOFOKLES |
TRAGÉDIE |
Pro výuku teorie literatury je velmi dobrým pomocníkem Teorie literatury od Vladimíra Prokopa. Dětem se bude hodit až do maturity.
Čtenářské besedy
- termín: 1. 12. 2017
- termín: březen
- termín: 30.5.2018
V tomto školním roce bychom 3x uspořádali v hodině literatury tzv. čtenářskou besedu. Každý z vás tak bude mít během školního roku možnost seznámit spolužáky s tím, co čte sám pro sebe z vlastního zájmu. Knihu představíte (podobně jako kdybyste o ní psali zápis do čtenářského deníku), můžete pohovořit o tom, co vás k jejímu přečtení přivedlo, jestli jste viděli její filmové zpracování a jak se vám líbilo apod. Spolužáci (a já:) potom budou mít možnost se vás na knížku dál ptát.
Následné povídání o knížce by mělo být to nejdůležitější a nejpříjemnější, takže je žádoucí, aby všichni věnovali pozornost kamarádově prezentaci knihy:))
Hodnocení v hodinách ČJ
plusy: drobné práce jako např. čtyřverší, krátké vypravování, dobrovolný úkol nebo sehraná scénka jsou hodnoceny +; za 4 + získávají děti jedničku s váhou 3 za práci v hodině
mínusy: dávám převážně za zapomenuté pomůcky a domácí úkoly. Protože nejde o vědomostní nedostatek, za 3 mínusy následuje zápis do třídní knihy (viz porušení školního řádu – žák je povinen připravovat se na výuku) – zapomínání budu postihovat přísněji než v minulém školním roce.
známky s váhou 1-3: pětiminutovky, pravopisná a mluvní cvičení, práce v hodině
známky s váhou 5: větší testy, ústní zkoušení, referáty, zápisy do čtenářského deníku, čtenářská beseda
známky s váhou 10: kontrolní diktáty (3x za pololetí), slohové práce (1x za pololetí), čtvrtletní práce (2x za pololetí)
známkování kontrolních diktátů:
1 chyby 2; 2-3 chyby 3; 4-5 chyb 4; 6 a více chyb 5.
Za hrubou chybu je považováno chybné psaní i/y, velkých písmen, předpon s-/z-, mě/mně, -n-/ -nn-. Tři malé chyby jsou chápány jako jedna chyby velká.
Může se samozřejmě stát, že se objeví nějaké nestandardní zkoušení, dramatizace aj., děti budou vždy předem vědět, jakou váhu bude hodnocení mít.