Konference ASMMUN23

Ve dnech 9. – 11. listopadu 2023 se uskutečnila v Italském Miláně konference ASMMUN, kterou již osmý rok pořádala American School of Milan. Letos se zúčastnilo více než 400 studentů z celého světa a mezi nimi i pět z naší školy.

Do Milána se nás 5 studentů s paní profesorkou Plevovou vydalo letadlem už ráno ve středu 8. listopadu. Po příletu nás čekala hodinová cesta do samého centra města, během které nám vyhládlo, a tak jsme jako první zamířili do pizzerie. Dále jsme navštívili Muzeum Leonarda da Vinciho, které je zaměřené na technologie a vědu, a ochutnali pravé italské gelato.

Následující den ráno jsme dorazili do American School of Milan, kde nás přivítali svačinou a pak jsme šli na zahajovací ceremonii. Poté jsme se každý vydal do své komise. Nejvýznamnější komisí se ten den stala Rada bezpečnosti, kde se zabývali tématem Ruské invaze na Ukrajinu. Po skončení debatování v komisi jsme byli autobusy odvezeni na místo poblíž našeho ubytování.

V pátek ráno jsme opět dorazili do prostorů ASM a čekalo nás debatování, tentokrát ale o jiném tématu. Například v Radě bezpečnosti se zabývalo konfliktem mezi Kosovem a Srbskem. S debatováním jsme skončili v odpoledních hodinách, a měli tak po zbytek dne volno. Šli jsme tedy ve volném čase poznat centrum Milána.

V sobotu dopoledne se opět debatovalo. Odpoledne nás čekal závěrečný ceremoniál, kde se udělovala ocenění jako „Best delegate“ nebo „Honourable mention“. Třem z nás se podařilo získat ocenění „Honourable mention“. Jelikož jsem kvůli probíhající stávce dopravců skončili dříve než předchozí dny, vydali jsme se opět do centra a viděli Milánský vítězný oblouk a hrad Castello Sforzesco.

V neděli jsme navštívili katedrálu Narození Panny Marie, kde jsme měli rezervovanou prohlídku, a tak jsme se dostali na její střechu i dovnitř. Pak už nás jen čekala cesta zpět domů.

Celá cesta do Milána, výlety po tomto městě a konference ASMMUN se moc vydařily. Jménem nás 5 studentů bych chtěla poděkovat paní profesorce Plevové, která to s námi celé absolvovala a velmi dobře zorganizovala.